Приветствую Вас Гость | RSS

Богдан НЕФЁДОВ  Кондратовская школа

Суббота, 20.04.2024, 15:00
Главная » Файлы » Мои файлы

Урок 14
15.05.2014, 11:21

Балет

Вперше слово «Балет» (у перекладі з італійської - «танцюю») сказав італієць Доменікіно так П'яченца. На початку 15-го ст. він служив вчителем танців при дворі правителя однієї з областей Італії - Феррари. Як-то Доменікіно та П'яченца запропонував придворним виконати на балу чотири різних танцю як єдине ціле. Складені для цього подання ще й загальний фінал з церемонії виходами і поклонами, він назвав все це дію балетом.

Проте балет в тому вигляді, в якому ми знаємо його зараз, народився не в Італії, а у Франції. У 1581 в Парижі відбувся грандіозний спектакль «Комедійний балет королеви». Історики розповідають, що він тривав п'ять з половиною годин. У поданні брали участь і співаки, і читці, але події сюжету розкривалися перш за все з допомогою танцю. Так чотириста років тому з'явився той вид театральної вистави, який ми сьогодні називаємо словом «балет». Він поєднує в собі музику, танець, мистецтво декорацій і створює, таким чином, абсолютно особливий вид сценічного видовища. Танець в балеті складає (або ставить) балетмейстер, якого в програмках і афішах називають хореографом чи постановником, а виконують артисти балету, або, як про них говорять, танцівники. Танець - головне виразний засіб у балеті. У танці розкриваються зміст балету, характери дійових осіб, їхні думки, почуття. Величезне значення в балеті має музика - її драматична, емоційна сила, багатство і краса мелодій і ритмів.

Важлива роль у балеті належить декорацій, костюмів, висвітлення. У Росії перший балетний вистава відбулася при дворі царя Олексія Михайловича в 1673 р. у підмосковному селі Преображенському. Його підготував іноземець - офіцер інженерних військ Микола Ліма. Називався він «Балет про Орфея і Евридика». Витоки російського балету - В народних танцях, то величних і співучих, то бешкетних і зухвалих. Російські артисти по-своєму поставилися до техніки танцю, запропонованої ним зарубіжними постановниками і педагогами. Вони розвинули її, збагатили якостями, властивими народному танцю: виразністю, одухотвореністю, свідомістю.

На цій основі і почало формуватися те мистецтво, яке ми називаємо тепер російською балетом. В історії російського балету багато славних сторінок. У 19-му ст. він став зразком для балету усього світу. Цим він зобов'язаний композиторам П. І. Чайковському, творцю безсмертних балетів «Лебедине озеро», «Спляча красуня», «Лускунчик», А. К. Глазунова, автору «Раймонд», балетмейстер М. Петіпа, Л. Іванову, М. Фокіна. У поставлених ними виставах танцювали славетні • балерини А. Павлова, Е. Гельцер, Т. Карсавін, танцівники В. Ніжинський, В. Тихомиров та багато інших. На цьому великому спадщині виріс наш балет. Серед його творців відомі хореографи: К. Голейзовський, Ф. Лопухов, Р. Захаров, Л. Якобсон, І. Вольський, Ю. Григорович, О. Виноградов та інші. Більшість із них залишаються в пам'яті на все життя. Незабутні балети «Попелюшка» та «Ромео і Джульєтта »С. Прокоф 'єва," Спартак "А. Хачатуряна (він удостоєний Ленінської премії), «Дон Кіхот» Л. Мінкуса, «Бахчисарайський фонтан» Б. Асафьева і багато інші. Радісні, святкові дитячі балети «Доктор Айболить», «Чіполіно», «Петя і Вовк», «Білий пароплав», «Синій птах» стали улюбленими балетами наших хлопців.

З величезним успіхом проходять у нас і за кордоном виступи балетних труп і окремих солістів - представників різних національностей нашої країни. Майстерністю, віртуозністю їх техніки та одухотвореністю виконання захоплюються в багатьох країнах світу і краях нашої Землі. У класичних балетах і в сучасних виставах танцювали і танцюють видатні майстри: Г. Уланова, М. Семенова, О. Лепешинська, Н. Тимофєєва, М. Плісецька, В. Чабукіані, К. Сергєєв, Е. Максимова, Н. Бессмертнова, В. Васильєв, М. Ліспу, І. Колпакова, М. Сабірова, Г. Ізмайлова, Л. Семеняка, Н. Павлова і багато інших. «Ми хочемо не просто танцювати, а говорити танцем »- у цих словах видатної російської балерини Галини Уланове закладений глибокий зміст, відображено наполегливе прагнення до змістовності в нашому балетному мистецтві. Ці слова доповнюють то чудове визначення, яке дав російському балету А. С. Пушкин: «... душею сповнений політ ».

Категория: Мои файлы | Добавил: Худкультура
Просмотров: 482 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: